دانلود پایان نامه

 

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :لقاح مصنوعی از دیدگاه فقه امامیه و اخلاق پزشکی


 

برخي از اين گونه کارها فراهم کرده بودند وبدين وسيله قصد داشتند قانون گذاران را تحت تأثير قراردادهو زمينه تصويب بعضي قوانين را در اين مورد فراهم نمايند ،اظهار نامه اي صادر ودر آن حکم شرعي روشهاي مختلف را به تفکيک بيان کرده ومجدداَ بر نظريه هيأت مشاوره اسلامي مصر تأکيد نمود( احمد سلامه،290:1417) .

درکويت سازمان اسلامي علوم پزشکي ،در مي 1982 ميلادي ، به اتفاق آراء چنين اظهار نظر نمود «تلقيح اسپرم غير شوهر در رحم زن بيگانه ،چه شوهر داشته باشدو چه نداشته باشد ،شوهرش به اين امر راضي باشد يا نباشد مطلقاَ حرام است »(تميمي،1407:181).

درعربستان مجمع فقه اسلامي مکه ،در سال 1983 ميلادي پس از برگزاري يک سمينار تخصصي،نظريه اي مشابه نظريه سازمان اسلامي علوم پزشکي کويت صادر نموده وتلقيح اسپرم غير همسر را مطلقاَ حرام ونامشروع دانست(همان) .

شوراي مجمع فقه اسلامي سازمان کنفرانس اسلامي ،به دنبال سؤالهاي مکرري که درباره انتقال اسپرم اجنبي شده بود ،بالاخره در اجلاسيه ،اکتبر 1986 ميلادي در عمان پايتخت اردن ،مصوبه اي به شماره 16/3،4 صادر نمود در اين مصوبه به اتفاق آراء نمايندگان فقهي تمام کشورهاي اسلامي به تصويب رسيد شوراي مجمع فقه اسلامي تمام روشهاي تلقيح را بيان کرد و تلقيح اسپرم غير شوهر را به هر صورت که آن نيز وجود ندارد . دليل اين حكم همان صدق نكردن عنوان هاي حرام است كه پيشتر ذكر شد . در اين حال ، فرزند متعلق به زني است كه جنين در رحم او كاشته شده و اگر او شوهر داشته باشد ، آيا مي توان گفت « الولد للفراش » به اين اعتبار كه فراش كنايه از همسر ( زن ) است ؟ آيا در اين صورت بكارگيري اين لفظ در مورد اين فرزند صادق است ؟

اگر گفته شود معناي « الولد للفراش » آن است كه فرزند از آن كسي است كه آن فراش و بهره بردن از او برايش حلال است ( هم چنان كه حق همين است و از روايات نيز همين بر مي آيد ) نتيجه آن است كه فرزند متعلق به مردي كه اسپرم از اوست ، تعلق مي يابد و هيچ وجهي براي نسبت دادن او به زن و شوهر او نمي ماند مگر آنكه گفته شود پدر ناشناخته است ، ولي زن به آن دليل كه فرزند را در دوران جنيني پرورانده و تغذيه كرده است ، مادر اوست ؛ زيرا تخمك از آن مادر است و مادر رضاعي نيست ، بلكه مادر حقيقي است كه هم تخمك داده و هم تغذيه كرده است و در اين فرض ولادت ، ولادت پاك و فرزند هم پاك است ؛ زيرا زنا و ناپاكي در اين جا صدق نمي كند ( يزدي ، 106:1375) .

مخالفان در اين باره اين گونه اظهار نظر مي كنند : اسلام اصل نظام ازدواج و خانواده را امضا كرد . يعني نظام خانوادگي اي كه بر ارتباط خوني حاكم باشد رابطه طبيعي و اصيل است . لذا ارتباط هاي مصنوعي ديگر مثل انواع ازدواجها ( اخدان ، عضل ، شغار يا استبضاع ) فرزند خواندگي و قرابت به ولاء باطل است .علاوه بر اين ، اسلام نظام ازدواج را بر يك شوهر و يك همسر ، مبتني كرده است .اگر چه با شرايطي 

 

روی لینک زیر کلیک نکنید برای دیدن جزییات این پایان نامه به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید روی لینک زیر کلیک نکنید برای دیدن جزییات این پایان نامه به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید

 پایان نامه ارشد – مبانی فقهی و حقوقی باروری مصنوعی – سایت ارشدها – سایت ارشدها

 
 

روی لینک زیر کلیک نکنید برای دیدن جزییات این پایان نامه به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید روی لینک زیر کلیک نکنید برای دیدن جزییات این پایان نامه به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید

پایان نامه ارشد – مبانی فقهی و حقوقی باروری مصنوعی – سایت ارشدها – سایت ارشدها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 

پایان نامه لقاح مصنوعی از دیدگاه فقه امامیه و اخلاق پزشکی

Categories: دسته اصلی

Related Posts

دسته اصلی

اجاره خوردرو-ماشین عروس-اجاره اتوبوس دربستی-اجاره ون- تاکسی فرودگاه

اجاره بنز s500 اجاره بنز اس 500 اجاره خودرو تشریفاتی ,اجاره خودرو شیک , مدل بالا , vip ,اجاره روزانه با راننده ,اجاره روزانه بدون راننده ,ماشین عروس با راننده ,ماشین عروس بدون راننده ویژه Read more…

دسته اصلی

چارتر لحظه آخری

بلیط لحظه آخری به شرایطی می گن که آژانسای مسافرتی زمان قانونی توان پرکردن ظرفیت هواپیما رو نداشته و به دنبال جبران اون با به کار گیری بلیطای ارزون تر هستن. این بلیطا واسه کسائی Read more…

دسته اصلی

پیچ و رولپلاک با طناب

آیا می دانید تا به امروز استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب برای محکم کردن سنگ نما از بهترین روش های محکم سازی به شمار می آید؟ تعجب نکنید! استفاده از پیچ و رولپلاک Read more…